Weekendje Antwerpen in foto’s

20 maart 2016 | Geplaatst in Lifestyle, Travel

Het is inmiddels alweer twee weken geleden dat ik een bezoekje bracht aan de stad Antwerpen, maar ik wil jullie toch nog graag de foto’s van deze mooie stad laten zien. Door mijn citytrip naar Madrid is het er nog niet van gekomen om een artikel te schrijven. Daarom bij deze alsnog de foto’s van het weekend Antwerpen. We hebben veel kilometers gemaakt, mooie gebouwen gespot en uiteraard gewinkeld op de Meir.
Weekendje Antwerpen

Weekendje Antwerpen in foto’s

In het weekend van 4 t/m 6 maart ben ik samen met mijn nicht naar Antwerpen geweest. Dit weekendje Antwerpen stond eigenlijk gepland in december, maar hebben we gewijzigd naar maart, omdat mijn nicht naar het allerlaatste concert van Normaal kon. Ik kon daardoor ook naar de thuiswedstrijd van PSV. De weersvoorspellingen voor het weekend zagen er in eerste instantie niet zo heel goed uit, regen en niet zo warm, maar gelukkig hebben we uiteindelijk niet zoveel regen gehad. Alleen de eerste dag was het slecht, maar dat hebben we opgelost door naar een overdekt winkelcentrum te gaan. ’s Middags was het droog en hebben we de stad verder verkend.

Dag 1 Antwerpen

Om 9:00 uur vertrokken mijn nicht en ik met mijn auto naar Antwerpen. De hele weg regende het helaas, waardoor de eerste plannen werden gewijzigd. We wilden naar het MAS (Museum aan de Stroom om het uitzicht vanaf het dakterras te bekijken. Uiteindelijk zijn we eerst naar het hotel gereden (Van der Valk Hotel Antwerpen) en konden we inchecken en onze spullen op de hotelkamer leggen. Daarna zijn we met de tram richting Winkelcentrum Wijnegem gegaan. Een groot, mooi, schoon en overdekt winkelcentrum met 250 winkels. Hier hebben we ons vermaakt tot een uur of drie, waarna we de tram terug naar het centrum van Antwerpen hebben gepakt. Het werd droog en zelfs de lucht klaarde op. Ik maakte de eerste dag geen foto’s met mijn spiegelreflex dus de foto’s van dag 1 zijn gemaakt door mijn nicht.
AntwerpenAntwerpen AntwerpenAntwerpen AntwerpenAntwerpen Antwerpen Antwerpen AntwerpenAntwerpen Antwerpen Antwerpen

Dag 2 Antwerpen

Op de tweede dag genoten we van een heerlijk uitgebreid ontbijt in het hotel, waarna we weer de tram pakten richting het centrum. We ging op zoek naar de stripmuren van de Stripmurenroute en zochten de Grote Markt op en maakten outfitfoto’s. ’s Middags wilde we deelnemen aan een open chocolade wandeling die stond aangegeven op de website van Antwerpen Koekenstad, maar er was geen gids te bekennen. Na te hebben geïnformeerd bij het informatiecentrum kregen we van de vriendelijke man allerlei adressen van chocolatiers, zodat we zelf een wandeling konden maken. Uiteindelijk besluiten we ook om ’s middags naar het MAS te gaan, omdat de zon schijnt en we daardoor mooi over Antwerpen kunnen uitkijken.
Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen

Dag 3 Antwerpen

Alweer de laatste dag in het mooie Antwerpen helaas. De dag waarop we het riool in zouden gaan op aanraden van een vriendin van mijn nicht. In Antwerpen ligt een heel rioolstelsel onder de grond dat vroeger nog niet overwelfd was. Je kunt er onder leiding van een gids een wandeling maken en zo meer leren over de geschiedenis van het riool in Antwerpen. De riolering wordt ook wel de Ruien genoemd en gehuld in een sexy groene overall en regenlaarzen en bewapend met een zaklamp en tablet ga je op pad. Het was een hele bijzondere ervaring. ’s Ochtends hebben we de voetgangerstunnel naar de andere kant van de Schelde gepakt en bekeken we Antwerpen vanaf de overkant. Af en toe viel er een buitje regen, maar gelukkig waren die maar van korte duur. Verder aten we twee keer wafels, schoten nog foto’s voor deze outfit en deden we nog wat last minute shoppings bij de Kruidvat voordat we in de auto stapten richting huis.
Antwerpen Antwerpen _MG_2929 Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen Antwerpen AntwerpenAntwerpen Antwerpen

Ben jij al eens in Antwerpen geweest?